Testvériskoláink
Testvériskoláink
Menü
 
Besenyszög
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
36-40 foglalkozás

BESZÁMOLÓ

 

A foglalkozás ideje:   2014. 12. 17.   15:00-16:00

A foglalkozás helye: Chiovini Ferenc Kolping Katolikus Általános Iskola, AMI

Megnevezése: Tantárgyfejlesztés /36. foglalkozás/Térképkészítés 2.   

Résztvevők száma: 17 fő     

 

A program célja, leírása: Saját térkép készítése a település néhány pontjáról

 

Az előző foglalkozás alkalmával megismerkedtünk a térképkészítés módjával egyszerű formában. Átismételtük az alapvető dolgokat, mint a méretarány, színek, tájolás fogalmait. A mai foglalkozáson saját térképet készítettünk,  előzetesen felkészültem néhány jellegzetes épület iskolától való távolságából, előkészítettem a térképhez szükséges alapdolgokat (papír, színes ceruzák stb.).

Elsőként a gyerekek megkapták a térképlapot és azt tájolniuk kellett a tanultak szerint.

Ezután megkapták a méretarányt, ami 1:10000 volt. Ezt jelezniük kellett a térkép jobb felső sarkában.

Utána megkapták a térképen ábrázolandó épületek és az iskola távolságának listáját.

Az iskola volt az egyetlen objektum, ami a térképen jelezve volt, ehhez viszonyítva kellett elhelyezni a megadott épületeket a megfelelő irányba és megfelelő távolságra.

A megadott helyek és távolságuk: Óvoda 200m

                                                             Templom 300m

                                                          Művelődési ház 350 m

                                                          Törőcsik-tó  1100 m

                                                         Chiovini út 44. ház 550 m

                                                        COOP ábécé 250 m

 

Az irányokat a gyerekeknek maguknak kellett meghatározni. Ezután lázas számolásba kezdtek, hogy térképük a méretaránynak megfeleljen. Ügyesen dolgozott mindenki, de akadt, akinek segíteni kellett. Jól végezték a számításokat, mindenki saját fantáziája alapján rajzolta meg az épületeket. Nem volt kötelező használni az egyezményes jeleket. Mindenki ügyesen megoldotta a tó ábrázolásmódját.

Végezetül a térképet a domborzatnak megfelelően kellett kiszínezni.

A foglalkozás végén összehasonlították egymással az elkészült műveket.

 

BESZÁMOLÓ

 

A foglalkozás ideje:   2014. 12. 30.   15:00-16:00

A foglalkozás helye: Chiovini Ferenc Kolping Katolikus Általános Iskola, AMI

Megnevezése: Tantárgyfejlesztés /37. foglalkozás/Infrasrtuktúra1.     

Résztvevők száma: 17 fő     

 

A program célja, leírása: Megismerkedés az infrastruktúra fogalmával, fajtáival

 

A foglalkozás anyagát PPT-ben készítettem el, hogy a gyerekeket többféle módon is érhessék inpulzusok a téma elsajátítása során. Még ez a korosztály nem találkozott ilyen névvel tanulmányai során, ezért a kivetítés mellett magyarázatra is szükség volt a jobb érthetőség kedvéért.

Az első pont a fogalom magyarázata volt. Mi az infrastruktúra? Egy adott szervezet vagy szolgáltatás működéséhez szükséges eszközállomány hálózata.

Ekkor még némi értetlenség tükröződött az arcokon, de a folytatást látva és hallva egyre jobban megértették a gyerekek a foglalkozás témáját. Az infrastruktúra fogalmát több gazdasági ágazatban értelmezzük. Beszélhetünk energia, közlekedés, telekommunikációs, környezetvédelmi, oktatási, mezőgazdasági, humán infrastruktúráról.

Ahogyan minden egyes infrastruktúrához példákat is hoztam, a gyerekek egyre jobban kezdték érteni a dolgot.

A közlekedés és a hírközlés területével egy kicsit bővebben foglalkoztunk, mert ide sorolunk minden olyan berendezést, létrehozott hálózatot, amely a szállításhoz és a hírközléshez szükséges. A szállításhoz tartoznak az szárazföldi közlekedési utak és eszközeik, a vízi közlekedés eszközei és maguk a tengerek, folyók, a légi közlekedési eszközök és a hozzájuk tartozó légifolyosók, repülőterek. Az olaj, gáz és villanyvezetékek az energia infrastruktúrához, a telefon, a rádió, a televízió, a számítógép a műholdrendszerek a hírközlési infrastruktúrához tartoznak. Az oktatási intézmények, a szociális intézmények, az egészségügyi intézmények a humáninfrastruktúra részei. A témához a vetítés és a magyarázat után már a gyerekek is hozzá tudtak szólni. Megbeszéltük, hogy a települések fejlettségét fémjelzi a kiépített infrastruktúrájuk, és többek között ezek szerint is soroljuk a településeket típusokba.

Ezután vita kerekedett saját településünk hovatartozása miatt, hiszen nemrég lettünk város. Ezért azt választottuk, hogy a téma feldolgozásának második részeként kicsit körbejárjuk saját településünk infrastruktúráját. Ehhez a gyerekek gyűjtőmunkát kaptak, azt, hogy nézzenek utána, milyen szempontok alapján lehet városi rangot kapni és ez milyen előnyökkel jár az itt lakók számára. Összefoglalásként rejtvényt fejtettünk, melynek megoldása az eszközállomány volt.

 

BESZÁMOLÓ

 

A foglalkozás ideje:   2015. 01.07.    15:00-16:00

A foglalkozás helye: Chiovini Ferenc Kolping Katolikus Általános Iskola, AMI

Megnevezése: Tantárgyfejlesztés /38. foglalkozás/Infrasrtuktúra2.     

Résztvevők száma: 17 fő     

 

A program célja, leírása: Milyen infrastruktúrával rendelkezik településünk?

Az előző foglalkozás keretében megismerkedtünk az infrastruktúra fogalmával, gyerek közeli módon próbáltunk elmélyedni a témában. A foglalkozás végére a gyerekekben felmerült a kérdés településünk jellegének megváltozásával kapcsolatos kérdések, így azt a feladatot kapták előzetesen, hogy nézzenek utána, milyen változásokon ment keresztül lakóhelyünk az elmúlt évek, évtizedek alatt. Lelkesen készültek a témával kapcsolatban. Volt, aki a könyvtárban böngészett, volt, aki az Önkormányzatnál érdeklődött, de legtöbben otthon kérdezték a szülőket, milyen változások történtek falunk életében az elmúlt időszakban.

A foglalkozás elején megbeszéltük, hogy milyen infrastruktúrával kell rendelkeznie egy településnek, hogy városi rangot kapjon. itt aztán elkezdődött az egészséges vita, hiszen vannak olyan feltételek, amelyeket mi nem tudunk teljesíteni. Irányított beszélgetéssel „helyre tettük” a vitás kérdéseket. Ma már nem meghatározó a település lakosságának száma, sokkal inkább a fejlődés mértéke. Az összegyűjtött adatokat azután rendszereztük. Fejlődésünk az 1990-es évek közepén kezdődött, amikor kiépítésre került falunkban a vezetékes gáz, ami nagyban segítette a komfortfokozatunk előrelépését. Minden családban lehetett elő takarékoskodással  a gázvezetékhez kapcsolódni, igen kedvező kölcsönfeltételek mellett. Ezután következett a vezetékes telefonhálózat kialakítása, ami szintén nagy előrelépés volt a falu életében. a későbbiekben felállításra került a mobiltelefonokat segítő vevőtorony elkészítése. Elkészült a falu teljes csatornahálózata, ami nagy előrelépés volt a háztartások számára. Megújult a belvíz elvezető rendszer, a település minden utcája szilárd burkolatú utat kapott, ami a közlekedés szempontjából már nélkülözhetetlen volt. Az uniós pályázatok megjelenésével aztán sorra indultak az új fejlesztések. Korszerűsödött az iskola, megújult az óvoda, korszerű orvosi rendelőt kaptunk, felújították az Önkormányzathoz tartozó épületeket, kialakításra került az új piactér, megújult a templom (ez már a várossá nyilvánítás után).

Elindultunk azon az úton, hogy városunk önellátó legyen, ami egyik fontos célja a városvezetésnek. A sok információ tetemes részét a tanulók magukkal hozták a foglalkozásra, csak csokorba kellett szedni őket a teljesség igénye nélkül. Ezeket a fontos változásokat megvitattuk, ötleteket gyűjtöttünk, mi mindent lehetne még véghezvinni településünkön (munkahelyteremtés, strand, játszóház). A foglalkozás elérte célját, hisz jó hangulatban, egészséges vita keretében telt el.

 

BESZÁMOLÓ

 

A foglalkozás ideje:   2015. 01.14.    15:00-16:00

A foglalkozás helye: Chiovini Ferenc Kolping Katolikus Általános Iskola, AMI

Megnevezése: Tantárgyfejlesztés /39. foglalkozás/Kirándulás szervezése szoftverek segítségével.  

Résztvevők száma: 17 fő     

A foglalkozás célja, tartalma: Kirándulás szervezése, a szervezés menetének megismerése

 

Utolsó előtti foglalkozásunkon kirándulás szervezéssel foglalkoztunk. A pályázat más részében a gyerekek már több alakalommal  vettek részt kiránduláson, meglátogatták egymás települését, voltak Pécsett több napos kiránduláson, sőt hagyományosan minden osztály szervez év végén tanulmányi kirándulást. A gyerekek számára teljesen természetes, hogy a kis csomagjukkal felülnek a buszra, elutaznak a kiválasztott helyre, megnéznek különböző érdekességeket, nevezetességeket, jókat esznek, kényelmesen alszanak. Azért, hogy egy kirándulásról kedves emlékekkel térjenek haza, nekik igazán csak aktív részeseknek kell lenni, de nem igazán tudják, mennyi munkával jár egy kirándulás megszervezése.

Ezen a foglalkozáson a számítástechnika teremben ezzel foglalkoztunk.

Először úticélt választottunk. A gyerekek többsége a Gyöngyös- Mátrafüred útvonalra szavazott. Az időpont kiválasztásánál figyelembe vettük, hogy szeretnénk megnézni a megújult múzeumot, ezért a hétfői napot kihagytuk. térképészeti ismereteik birtokában meghatározták a cél pontos helyét. Útvonaltervet készítettünk, az előzőekben megtanultak szerint útvonaltervező program segítségével. megtudtuk a távolságot. Ezután irányítással a gyerekek autóbuszt kerestek, amellyel utazhattunk. Számos társaságot találtak, ezután szűkítették a kört az erre az időpontra szabad járművekre. Miután megtalálták a megfelelő járművet, ajánlatkérés következett email írásával. (Én telefonon egyeztettem, hogy csak virtuális kirándulásról van szó, de a vezető készségesen közreműködött a siker érdekében). Buszunk már volt, következett a szállás kérdése. Az interneten sok lehetőséget találtak a tanulók, ezt szintén leszűkítettük az adott időpontra. A megfelelő hely kiválasztása után szintén árajánlatot kértek (megbeszéltem szintén, hogy ez csak gyakorlat a gyerekek részére. Megtörtént a szállás és étkezés „foglalása”, jöhettek a látnivalók. Ezen a területen sok érdekességre bukkantak a gyerekek, de belátták, hogy mindent nem lehet megnézni. Mivel ekkor már egy viszonylagos bekerülési költség állt rendelkezésünkre, így azokat a programokat, látnivalókat választottuk, amelyek belefértek az eltervezett összegbe.

Miután minden készen állt, az összegyűjtött adatokat egy helyre foglaltuk össze, megtervezve az eltölteni kívánt időt, feltüntetve mindenhová a bekerülési költségeket. Megterveztük az indulás és hazaérkezés időpontját, felállítottuk az alapvető szabályokat, amiket be kell tartani a kirándulás alakalmával. Összeírtuk a szükséges felszerelést, Majd jöhetett a levélírás a szülők felé, kérve a belegyező nyilatkozat visszaküldését. Ezután kényelmesen hátradőlve várhattuk az indulás napját. 

A foglalkozás jó hangulatban telt el, a gyerekek aktívan és hozzáértően vettek részt a keresésekben. Elmondták, hogy nagyon hasznosnak tartották a foglalkozást, mert soha nem gondolták volna, hogy mennyi munkával jár az, hogy egy kirándulás jól sikerüljön.

 

BESZÁMOLÓ

 

A foglalkozás ideje:   2015. 01.21.    15:00-16:00

A foglalkozás helye: Chiovini Ferenc Kolping Katolikus Általános Iskola, AMI

Megnevezése: Tantárgyfejlesztés /40. foglalkozás/Foglakozás sorozatunk áttekintése, munkánk értékelése     

Résztvevők száma: 17 fő     

A foglalkozás célja, tartalma: A foglalkozások lezárása

 

Elérkezett az utolsó foglalkozásunk, melyen azt terveztük, hogy áttekintjük azokat a témákat, amelyeket az együtt töltött órákon megismertünk, elsajátítottunk. Megnézzük azokat a „műveket”, amelyeket egy-egy foglalkozás alkalmából készítettünk. Végezetül ki-ki elmondhatja véleményét az együtt eltöltött időről.

S mindezt összekötöttük egy ábrakészítéssel, ahová feltüntettük mikor mit csináltunk.

Előkerültek az autómodellek, elbeszélgettünk a hazai autógyártás rejtelmeiről. Elfogyasztottuk a foglalkozás alatt a hungarikumokból készült szendvicseket. Megtelve energiával átbeszéltük az energiagazdaságról tanultakat, mellétettük az infrastruktúra ismérveit is. Bár az idő kissé borús és hideg volt, beszéltünk az éghajlatváltozás okairól, megnyilvánulásairól. Jókat derültünk a népi megfigyelések egy-egy viccesebb darabján. Levegőzés gyanánt kimentünk az udvarra, és visszaemlékeztünk, hogyan tudjunk iránytű nélkül meghatározni a tartózkodási helyünket, majd visszavonultunk és elővettük a saját készítésű és más térképeket, elbeszélgettünk a használatukról, készítésük módjáról.

Felelevenítettük, milyen nehezen tudtuk „megemészteni a modern kincskeresés mivoltát, de jól eső érzéssel gondoltunk vissza, amikor előkerültek a ládikóból a Mikulás csomagjai. Képzeletben végigjártuk az általunk szervezett virtuális kirándulás helyszíneit, barangoltunk a múzeumban, hegyet másztunk, jókat ettünk, kísértetjárást rendeztünk éjszakai szállásunkon.

 

A  foglalkozás végén kölcsönösen megköszöntük egymásnak a részvételt. Én a gyerekek aktív közreműködését, lelkesedését, ők pedig a sok-sok új információt, a szerintük színes, változatos foglalkozásokat, a jó témákat. Remélik, hogy lesznek még hasonló alkalmak, amikor kötetlenebb formában gyarapíthatják tudásukat. Úgy legyen!

 

 

 
Újszász
 

Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!    *****    Amikor nem tudod mit tegyél és tanácstalan vagy akkor segít az asztrológia. Fordúlj hozzám, segítek. Csak kattints!    *****    Részletes személyiség és sors analízis + 3 éves elõrejelzés, majd idõkorlát nélkül felteheted a kérdéseidet. Nézz be!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, egyszer mindenkinek érdemes belenéznie. Ez csak intelligencia kérdése. Tedd meg Te is. Várlak    *****    Új kínálatunkban te is megtalálhatod legjobb eladó ingatlanok között a megfelelõt Debrecenben. Simonyi ingatlan Gportal