BESZÁMOLÓ
A foglalkozás ideje: 2014. október 1.
A foglalkozás helye: Újszászi Vörösmarty Mihály Általános Iskola
Megnevezése: Tantárgyfejlesztés/Tájékozódási ismeretek/ 10. alkalom
Résztvevők száma: 27
A program célja, leírása: Kirándulás szervezése szoftverek segítségével
Foglalkozás folyamata:
A számítógép teremben gép elé ültettem le a gyerekeket. A tanulók feladatot kaptak, hogy internet segítségével tervezzenek egy kirándulást Egerbe és emellett tervezzék meg az egész nap programját. Az internet használatával először az útvonaltervezővel ki kellett számolniuk, hogy hány kilométert fognak utazni busszal. Kikalkulálták a menetidőt, és ezáltal az indulás és a hazaérkezés időpontját is. A net segítségével megnézték a különböző buszos cégek árajánlatát és a megfelelő nagyságú buszt is kiválasztották. A adatok felhasználásával kikalkulálták a gyerekek a busz költséget és elosztották egyenlő részre a ráeső költségeket.
Az útiterv és a buszköltségek megszervezése után a tanulók megnézték, hogy Eger nevezetességei közül, melyek azok, amiket érdemes megnézni. Külön versenyt hirdettem, hogy ki az a tanuló, aki olyan érdekes nevezetességet, amelyet a legtöbben elfogadnak. A különböző múzeumok belépőjegyeit is meg kellett tudniuk a gyerekeknek.
A helyszínek kiválasztása után a meteorológiai erőjelzést is meg kellett nézni a tanulóknak, hogy megfelelően tudjanak öltözködni majd az előre látható időjáráshoz. Ezen felül utána néztek még a neten, hogy milyen egyéb felszerelést érdemes vinni egy ilyen kirándulásra.
A gyerekek utána néznek még, hogy a kirándulásról cikket írva, illetve fényképeket készítve melyik honlapon tudnák az élményeiket reklámozni.

|