BESZÁMOLÓ
A foglalkozás ideje: 2014. június 25.
A foglalkozás helye: Újszászi Vörösmarty Mihály Általános Iskola
Megnevezése: Tantárgyfejlesztés /Tájékozódási ismeretek/ 5. alkalom
Résztvevők száma: 27
A program célja, leírása: Geocaching 1.
Foglalkozás folyamata:
A foglalkozáson ismertettem a gyerekekkel:
- magát a geocaching szó jelentését és funkcióját;*
- a geocaching rövid külföldi és magyar történetét és elterjedését.**
*A geocaching, ejtsd geokesing a görög geo=föld és az angol cache=rejtekhely szavakból áll. Szabadidős tevékenység, természetbarát hobbi, játék, mely a kincskeresés ősi szenvedélyére alapozva egyesíti a modern technikát (GPS, Internet) a természetjárással, a turizmussal és az ismeretterjesztéssel.
**A geocaching 2000. május 3-án indult, ekkor rejtette el Dave Ulmer az első ládát az Amerikai Egyesült Államokban, miután május elsején a GPS rendszerből eltávolították a szelektív zavarást. Maga a játék mintegy 150 éves múltra tekint vissza, ekkor még csak a földrajzilag nevezetes pontokról szóló írásbeli közlésekre hagyatkoztak a játékosok. A geocaching ettől az alapjátéktól a GPS eszköz intenzív használatában különbözik, ugyanis az elrejtett ládát a nyilvánosságra hozott földrajzi koordinátái alapján GPS eszközzel lehet a legkönnyebben megközelíteni. A GPS eszköz azonban nem feltétlenül szükséges a játékhoz, hagyományos térképpel is lehet eredményesen játszani. Érdemes megemlíteni, hogy GPS eszköz használata egyúttal nem jelenti a láda automatikus és könnyű megtalálását, mivel egyrészt szabadidős GPS készülékek helymeghatározási pontossága 10 méter nagyságrendű, másrészt a láda elhelyezője és a további játékosok igyekeznek a ládát elrejteni.
A játékot ma már a világ számos országában művelik. Magyarországon 2001. június 24-én helyezték el az első ládát, számuk 2014. május 8-án elérte a 3800-at.
|