BESZÁMOLÓ
A foglalkozás ideje: 2014. július 08.
A foglalkozás helye: Szolnok, Verseghy Ferenc Könyvtár
Megnevezése: Havi foglalkozások / Kirándulások, túrák
Résztvevők száma: 31 fő
A program célja, leírása:
A program célja:
Magyarország elhelyezkedésének, tájainak, növény- és állatvilágának megismerése. A felsős tanulók 6. és 8. osztályban részletesen tanulják Magyarország földrajzát. Ez a program megerősíti, és kiegészíti az órán tanultakat. Az 5. évfolyamosok esetében nagyon jól előkészítette a következő években tanulandó anyagot. Az előadás helyszíne a szolnoki Verseghy Ferenc Könyvtár gyermekolvasó-részlege volt, ahol előzetes bejelentkezés alapján a könyvtár egyik alkalmazottja tartott interaktív foglalkozást, mintegy két tanóra hosszúságban.
A program leírása:
A foglalkozás elején a magyarsággal általánosságban foglalkoztunk (nyelv, származás, államalapítás-legenda), majd a szomszédos országainkkal, végül a nemzeti jelképeinkkel (zászló, címer, himnusz) ismerkedtünk részletesebben. Ezután egy applikációs tábla segítségével Magyarország tájait ismételtük át. Innentől kezdve minden tanulónk aktív részesévé vált az előadásnak, hiszen a természetes növény és állatvilág elhelyezkedését közösen kellett megnevezni, majd apró ikonok formájában elhelyezni a tábla megfelelő helyére. A foglalkozás ezen szakasza után a tájaink területére felkerültek a megfelelő állatokat és növényeket szimbolizáló ikonok.
A második részben projektor segítségével előbb az egyes tájainkhoz kapcsolódó hungarikumokat, majd az ország nemzeti parkjait ismertük meg. Az előadónő kivetítette Magyarország térképét, rajta a 10 nemzeti parkunk logójával. Ezután egyesével megtekintettük, szintén kivetítő segítségével, a parkok jellemző állat-, és növényvilágát. Közben az előre elkészített kis logókat fel kellett helyezni az előző szakaszban használt térképre. A végére így teljes lett Magyarország domborzati, állat- és növényvilág, valamint nemzeti park térképe. Utolsó részeként a programnak megismerhettük a tájainkhoz kapcsolódó népviseleteket, és azok jellemző motívumait. Legvégül Szolnok legnevezetesebb parkjait, épületeit néztük meg. Az egyiket (Szt. István-tér) hazafelé személyesen is bejártuk.
A könyvtári foglalkozás után a közeli pizzériába mentünk, ahol a gyerekek pizzát és üdítőitalt fogyaszthattak.
Képek...
|